4.9K views
13 comments

My wife and I bought a 2012 Montana 3750 FL brand new in December 2011. I was a Sales Manager for the largest RV dealership in the state of Colorado and a previous to that a Service Manager so I have been around the block a time or two. We had many little issues with our trailer but having the connections that I had was really no big deal, trim that was falling down, doors not closing, awning not opening, slides needing adjustments etc. Pretty much what you would expect from a house rolling down the highway at 70 MPH! The first thing that I told my local Montana rep was that they needed to do something about my spare tire and the rear two jacks (I have 6 point auto level). He asked why and I replied that I would end up loosing both coming in and out of gas stations and drive ways because they are too low. He told me no way, I was crazy! I said to come over to my trailer and I would run a string from the rear tire up to the rear part of the frame and show him that both were below the point which means that they would get torn off. He stated that they had never had a problem with that. I had my warranty admin request lifting my two rear auto level jacks and to move the spare tire to the front, both were denied! Pretty big balls Keystone had when I controlled the sales of all units with heavy influence to pursued customers to go many different directions away from Keystone products! Long story short we were headed to Big Bear CA a few weeks ago and pulled in a gas station and when I looked in my side view mirror, I happened to see a tire and rim sitting in the middle of the street, yes, it was mine. It twisted all my under beams in back etc. I sent Keystone a letter asking them for advice, not to fix the problem but to advise. They sent me an email back stating that they could not advise how to fix design flaws in their own product, NICE. I sold Montana’s for a long time and believed in them enough to buy one myself but to be perfectly honest, I will never sell nor purchase one again other than selling mine to buy a quality product. They were number one for over ten years but that is changing quickly I know many people that are jumping off that ship and going to other companies. I think that the product is just like a pig, you can put lipstick and a dress on it but it’s still a PIG. If you are going to spend 70-100k, don’t waste it on a Montana, there are far too many good products out there! KEYSTONE IS A JOKE. The following quote came directly from their “customer service”

“Good Afternoon Mr. A…

Thank you for contacting Keystone RV. We apologize for the issues you have experienced with your 2012 Montana. Unfortunately, we cannot authorize or suggest alterations to the unit.

Regards,

Candy A Rucker

Keystone RV

Dutchmen Manufacturing Inc.

Owner Relations

John A from Moorpark, CA

Do You Have Something To Say ?

Write a review

Comments

Terms of Service
Post Comment
Cancel
Anonymous
#1538201

I purchased a $130,000 Redwood...It is as big a piece of $#!t as Montana, Both built by "Keystone/Thor!!!

Anonymous
Pittsburgh, Pennsylvania, United States #1337234

I'm happy I checked out all these issues. I was also going to buy a 5th wheel this month.

$65,000.. All these reports have STOPPED my husband & I from making this purchase. Going to consider a different Company to deal with. We're sick of paying top dollar for things and getting NO CUSTOMER SERVICE!!!

And PROBLEMS with the purchase. Thank Goodness for people speaking up for our rights..

and letting everyone know what has happened to them.. Thank You for caring ..

Anonymous
Nampa, Idaho, United States #1326108

Wish we had read these reviews about Keystone BEFORE buying our 2012 Hideout 7 mos ago. Yes, it was used but seemed so nice.

We're experienced rv'ers. Have had different ones over the years. But our biggest problem with it is all electrical related on one side...outlets, lights, and the latest is the awning.

Like others , we will NOT EVER AGAIN PURCHASE A KEYSTONE product. THEY'RE JUNK!!

Anonymous
#1285477

I feel the same way. I will have one for sale real soon and like you my 2017 Montana High Country.

I will warn everyone I talk to of the poor quality manufacturer that keystone is and how poor their warranty is and how they treat their customer their public relations service sucks.Like your self i am a Project Director in a nation wide Engineering and construction company and meet a lot of people who buy these type of RV's in this line of work and you can bet I can and will impact their sales for the next twenty years or so. what ever happened to backing up what you sale?

Anonymous
#1166124

They all have problems. A friend of mine has a grand design solitude.

He had several major problems plus many more minor ones.

I have a 40 foot Columbus that was sent back to the factory for many things before I bought it. Seems like the safest bet is a motel room that might or might not be infested with bed bugs.

Anonymous
#1161692

I feel your pain. We have a 2012 Montana 3750FL.

I can assure you, I will never again purchase anything made by Keystone. Their customer service SUCKS BUTT !!! I built a bumper for the rear and added drag rollers because of being too low in the rear. And it has been on the rollers numerous times.

They could care less about any issues you may have. My suggestion, bypass any Keystone product at all costs.

Anonymous
#1080847

Can you help ....is there such a thing called a lemon law with 5th wheels? please advise. i have a fl3750 with major problems and a stack of repair invoices to prove it

Anonymous
#998459

John my name is Tammy Layne

We bought a 2012 raptor with all kinds of issues. Please email me I have some information that might help you. Tammylayne@gmail.com

7277982268

Anonymous
Gig Harbor, Washington, United States #897393

I have heard from many Keystone owners about their so called customer service. "Pathetic" has been the general consensus.

We own a Grand Design product (Solitude 369RL 5er). we absolutely love it and have had nothing but wonderful support from the manufacturers customer support team.

Besides the company's commitment to customer service, they also build a beautiful and high quality product. I would highly recommend looking into the Grand Design product line.

Anonymous
to ajt La Grange, Texas, United States #1124179

My Keystone Larado is a high dollar junk pile. I would not know where to start my list of complaints.

I did take the unit back for many visits but now I am on my own.

I will replace this POS as soon as I can afford it. Thanks

Anonymous
#863421

Interesting, as my wife and I were looking at Montana's for full time living. Which Manufacturers would you recommend, knowing your RV background?

Anonymous
#839742

Bought a new 1014 Keystone Montana 3850 FL last fall. After using it for a few weeks, we noticed a soft spot developing in the floor so we took it back to our dealer to check it out and fix a few other minor issues.

the review came back as normal and within Keystones specs. It took two days to fix all the issues and we had to cover our hotel accommodations. We was told everything was fixed and would NOT have any problems living in our unit full time (we are full timers due to the lack of reasonable or available housing in western ND and refuse to pay $$250,000 for a $40,000 house that is falling apart!) Our Montana was over $104,000 and you would think Keystone would build their units to a quality to nearly match that value, but they do NOT! This spring when we were able to get our unit in for our scheduled appointment to fix issues, it was discovered that our water heater had a pin hole in it since new and had been leaking ALL this time.

The damage created is; Two whole sections of floor which is covered in black mold, The rubber roof bubbled up and detached from the plywood, You could see the roof bowed in sections and the raised rounded sharp edges at the roof edge would eventually cut or wear through the rubber roof. The roof was so weak, I was afraid to get on top of my unit. Our unit had a dark brown substance which leaked into one of our LED lights at our doorway, most likely mold. After calling and talking to Keystone representatives numerous times and contacting the dealer we bought it from...Keystone will NOT do anything more than replace the floor.

They also was good to point out to me that "ALL their rvs are for recreational purposes only!" I told them I bought their unit because it had the "FULL TIMERS PACKAGE, Going to Montana package, and Paramount package. Hey Keystone, why advertise FULL TIMERS package when you will NOT back that statement? I have no problem with our dealer, they are doing what the can and can't believe this is happening and Keystone won't stand behind their warranty (our unit is still under warranty). I asked Keystone if they could help with our hotel room bills, they refused, asked if they would replace our unit and the refused.

Our unit other than the issues stated, still looks like new and NO smells of pets or smoke because we don't have either. My view on Keystone is this; they are only out to make a sale and leave the buyer to deal with issues on his/her own. They don't care about quality, only quantity they can push out the factory door. They should have replaced our unit payed for our hotel stay and gone after the company who caused our issues (Suburban water heater), but they won't.

Once this bad ordeal is over, I will NEVER buy another Keystone rv product again and I suggest anyone else looking to buy one should do the same. As far as I can say, I bought a lemon, a real piece of junk which should have sold for $25,000 at best, NOT $104,000. I really hope my true story will help make an honestly and good decision when buying an rv.

Keystone is just too big and makes many different units, I would stay clear from them all, there are better units out there from companies who want return customers.

Anonymous
to Upset owner Mount Pleasant, Michigan, United States #1284651

I wish I would read this before we bought our luxury model Alpine, we are also fighting with Keystone about this model. We are having some of the same problems as you are.

We bought this when they were changing from 2016's to the 17's, waited 4 months to get and nothing but problems since we got and we only went out in it 2 times. I was promised a 2016 with the upgrades of a 2017....come on I got white floors...no storage and our clean out tank spout is dragging on the ground.

I agree they are to big for their britches. I have called and talked to about everyone at Keystone about this unit and all I get is to bad so sad.

Sure they got our money, now they don't care.

Now we got a recall on our tires...load range G with an E spare...are you kidding....If we put that tire on our unit, it could cause and accident and possible hurt someone besides us.

GRRRR

I was promised so much, and got the opposite. Those people are the worst I have ever dealt with.

You May Also Like